tisdag 10 mars 2015

Blir det något husbyggande må tro?

Just nu sitter jag och väntar i lilla Ho på föreståndaren från barnhemmet som vi var på i Accra. Han är givetvis försenad, men är något som jag har börjat tackla bra den senaste tiden -Den Ghanesiska tidsramen skiljer sig rejält från våra ordentliga vara-i-tid träffar.
Jag ska i alla fall åka ut en halvtimme utanför Ho för att vara på hans skola där. Det är också ett litet barhem i anslutning till skolan om jag förstått allt rätt. Men den huvudsakliga anledningen till resan upp hit var för att få ha möjligheten att hjälpa till vid byggandet av nya skollokaler samt tillbyggnad av barnhem. Men då jag igår väldigt snabbt gick slänga ett par ord med rektorn för skolan förstod han det som om jag skulle vara lärare och undervisa. Byggandet hade visst inte börjat. Så i värsta/bästa fall får jag stå vid katedern och lära ut ja vadå... geografi ?
Om så blir fallet tänker jag lära barnen alla konstiga platser som jag varit på. Geografi kan vara kul! Om nu min skjuts kommer vill säga ...
//Oskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar